خرید کاغذ مومی برای ساندویچ و برگر

خرید کاغذ مومی

کاغذ مومی بهداشتی همان کاغذ یک رو روغنی یا دورو روغنی می باشد که به وفور در بسته بندی فست فود ها دیده می شود. با گسترش صنعت بسته بندی و چاپ و اهمیت یافتن آن در جذب مشتری ، میزان خرید کاغذ مومی هم توسط صاحبان فست فود ها و رستوران ها افزایش زیادی داشته است. درادامه به توضیحات بیشتری درمورد کاغذ مومی خواهیم پرداخت .

از گذشته ها نیز روغن آلود کردن کاغذ برای حفظ و افزایش مقاومت آن در برابر رطوبت رایج بوده است. امروزه خرید کاغذ مومی که گاها به آن کاغذ روغنی هم می گویند، بیش از هر زمانی مخصوصا توسط فست فود ها و کارگاه های شیرینی پزی افزایش یافته است. این کاغذها بیشتر در جهت مصارفی همچون مصارف ذیل بکار برده می شوند:

  • رپینگ ساندویچ و همبرگر
  • قرارگیری زیر پیتزا
  • قرارگیری کف سینی سرو در سالن های فست فودها
  • برای پخت شیرینی و کیک و …

کاغذ مومی در مقابل روغن و سس مقاوم بوده و مانع انتقال آنها به دست مشتری می گردد.

کاغذ مومی را بیشتر بشناسیم

خرید کاغذ مومی

کاغذ مومی یا wax paper به کاغذی گفته می شود که در پروسه ی تولید آن از موم استفاده می کنند. فلذا خاصیت ضد رطوبتی دارد. موم ماده ای زرد رنگ ، نرم و بسیار قابل جذب است که از خانواده ی چربی ها محسوب می شود و ماده ای با ثبات و بسیار مقاوم در برابر رطوبت است.

کاغذ مومی که گاها دراصطلاح به آن لفاف هم گفته می شود ( کاغذ لفاف به کاغذی اطلاق می شود که انعطاف پذیر و در عین حال محکم است و به دور چیزی می پیچند) در کشورهای آسیایی و اروپایی و در گرماژ مختلفی تولید و عرضه می شوند که از جمله آنها می توان به کاغذ مومی 24 گرم ، 40 و 60 گرم اشاره کرد. از بهترین جنس های موجود برای خرید کاغذ مومی در بازار ، تولیدات اندونزی و چین می باشد که بیشتر در لفاف های نخودی رنگ و سفید رنگ به چشم می خورند . کاغذ مومی در دو نوع تولید می شود :

  • کاغذ مومی بهداشتی : که در اصطلاح به آن کاغذ مومی فود گرید ( Food Grade ) هم گفته می شود استفاده بیشتری را در صنایع غذایی مخصوصا در بسته بندی فست فود ها و کارگاه های شیرینی پزی دارد . نوع بهداشتی کاغذ مومی آنتی میکروب و مورد تایید وزارت بهداشت برای بسته بندی موادغذایی است فلذا بدون اینکه اثر نا مطلوبی بر مواد غذایی بگذارد می تواند با حفظ کیفیت و سلامت محصول در تماس مستقیم با آنها قرار گیرد . کاغذ مومی بهداشتی در بسته بندی هایی همچون بسته بندی کوکی ها ، شکلات ، گوشت و مرغ نیز دیده می شود .
  • کاغذ مومی غیربهداشتی : که آن را می توان در صنایع کفش و پوشاک ، بلور و کریستال ( بعنوان محافظ برای ظروف ) و یا حتی در بسته بندی وسائل تیز و برنده همچون تیغ مشاهده کرد .

استفاده و خرید کاغذ مومی چه مزایایی دارد؟

استفاده و خرید کاغذ مومی چه مزایایی دارد؟
  • تبلیغ برند : بسیاری از فست فود و رستورانهای محبوب دنیا از کاغذ مومی بهداشتی با طرح های متنوع برای گسترش برند خود استفاده می کنند . یکی از دلایلی که خرید کاغذ مومی را با اهمیت می کند این است که می توانید برند خود را همراه با فروش محصول تان تبلیغ کنید و بیشتر در معرض دید مشتریان فعلی و مشتریان آینده خود قرار بدهید . از مزایای مهم کاغذ مومی می توان به امکان چاپ با رنگ های مختلف برروی آن اشاره کرد .
  • کیفیت بسته بندی محصول : یکی ازعوامل موفقیت برندهای بزرگ به کاربردن بسته بندی های مناسب و با کیفیت است . استفاده از بسته بندی های قوی و زیبا به فروش بیشتر برند شما کمک خواهد کرد .
  • عدم نشت روغن و سس و چسبیدن آنها به دست هنگام سرو غذاهای چرب مانند ساندویچ و برگر

گرماژ کاغذ مومی

در صعنعت کاغذ و چاپ کمیت گرماژ grammage ( مقیاسی برای سنجش ضخامت کاغذ و مقوا ) بسیار رایج است و بعنوان ملاکی برای کیفیت کاغذ شناخته می شود . برای شفافیت بیشتر وقتی می گوییم گرماژ کاغذی 80 است ، یعنی یک مترمربع از آن کاغذ ، 80 گرم جرم دارد . هرچه گرماژ بیشتر باشد کیفیت کاغذ بهتر است و استحکام و قیمت بیشتری نیز خواهد داشت . گرماژ مقوا از ۱۸۰ تا ۶۰۰ گرم است.

خرید کاغذ مومی

البته گرماژهای دیگری نیز وجود دارند ، که برای مصارف خاص به کار می روند. در اینجا صرفا تنها رایج ترین گرماژ های موجود دربازار را بررسی کردیم . برای مثال در ساخت کارتن می توان سراغ گرماژ های بالاتر نیز رفت .

چاپ روی کاغذ مومی

خرید کاغذ مومی

استفاده از کاغذ های مومی در فست فود ها و رستوران ها با چاپ اختصاصی لوگو و طرح شما علاوه بر اینکه حکم بروشوری در دستان مشتریان شما را دارد می تواند گامی بلند در روند برند سازی نشان تجاری شما باشد و در خلق هویت بصری سازمانی شما و ماندگاری آن در ذهن و خاطر مشتریان کمک به سزایی کند. این مهم سبب جذب مشتریان جدید و در نتیجه فروش و سودآوری بیشتر برند شما خواهد شد.

چاپ رایج روی کاغذ مومی اغلب چاپ افست است که در آن از رنگ هایی با پایه خوراکی بدون هرگونه مواد شیمیایی مضر برای سلامتی بدن استفاده می شود و طرح و نقش دلخواه شما را روی کاغذ، با کیفیت بالا چاپ می کند.

سایز و اندازه کاغذ مومی

اندازه و سایز کاغذها ( با توجه به مصارف مختلف آنها از جمله قرار دادن کف سینی ، زیر پیتزا و یا دورپیچ ساندویچ و برگر قبل از قرار گیری داخل جعبه ) هنگام خرید کاغذ مومی توسط مشتری مطابق نظر خود به مسئول فروش شرکت جهت تهیه نقشه برش و آماده سازی و چاپ ارائه می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما